+385 97 682 26 28 info@physio.hr

Tehnika laganog potiskivanja tkiva

Manualna limfna drenaža

Što je manualna limfna drenaža?

Manualna limfna drenaža (MLD) po dr. Vodderu je tehnika laganog potiskivanja tkiva koju u Fizioterapiji Orešković koristimo kako bi uspostavili ravnotežu između tekućina u organizmu i poboljšali aktivnost limfnog sustava.

Limfna tekućina nastaje protokom krvi kroz stijenke krvnih kapilara i skuplja se u međustaničnom prostoru, a sadrži vodu, proteine i štetne tvari. Limfni sustav ima bitnu ulogu jer prenosi limfnu tekućinu iz međustaničnog prostora u kojem se nakuplja preko limfnih žila do limfnih čvorova gdje se limfa razgrađuje i uništavaju se mikroorganizmi, te potom pridružuje venskom optoku krvi.

Limfedem je prekomjerno nakupljanje limfne tekućine u međustaničnom prostoru i najčešće zahvaća jedan ili više dijelova tijela, uglavnom ekstremiteta. Nastaje kao posljedica ozljeda, nakon operativnih zahvata ili zračenja u sklopu liječenja maligne bolesti.

Liječenje limfedema manualnom limfnom drenažom u Fizioterapiji Orešković provodimo u dvije faze:

1. Prvu fazu čini kompletna dekongestivna fizioterapija limfedema koja se provodi svakodnevno i sastoji se od manualne limfne drenaže, kompresivnog bandažiranja, kineziterapije i edukacije pacijenta.
  2. U drugoj fazi terapiju djelomično provodi sam pacijent – sastoji se od nošenja kompresivne odjeće tijekom dana i kompresivnog bandažiranja tijekom noći, njege kože, svakodnevne kineziterapije te odlaska na manualne limfne drenaže ako je potrebno kao i na redovite kontrole.

Cilj manualne limfne drenaže?

Cilj kompletne dekongestivne fizioterapije limfedema je smanjenje volumena limfedema i sprječavanje ponovnog nakupljanja limfe i proteina, kao i sprječavanje infekcija i komplikacija. Koristi se za ublažavanje dugotrajnih ožiljaka i zadebljanja kože te povećanje imuniteta u zahvaćenom ekstremitetu.

Ručna limfna drenaža djeluje povoljno na limfni sustav, autonomni živčani sustav, senzorne puteve refleksa boli i imunosni sustav. Uklanja višak vode i proteina iz tkiva, uklanja metabolički otpad i toksine, povećava produkciju limfocita, smanjuje stres i bol, dovodi do relaksacije i povećava stupanj rezistencije za obranu protiv infekcija.

Izvodi se segmentalno, nikad cijelo tijelo, uz isti tempo i pritisak, poštivanje smjera i točno određenim redoslijedom. Prije tretmana provode se mjerenja obujma ekstremiteta koja služe za evaluaciju stanja nakon provedene terapije.

S Vama i uz Vas od 1995. godine

Obratite se s pitanjem vezanim za terapije